For deg som ikke ønsker eller kan håndtere ditt lån digitalt
I et virvar av digitale banktjenester er det fremdeles slik at mye kan løses på «den gamle», analoge måten.
Analoge tjenester for deg som trenger det
Vi vet at både samfunnet og bankenes produkter og tjenester er i stadig endring, der det meste blir digitalisert. Likevel er det ikke alle kunder som ønsker å være heldigitale eller har mulighet til å håndtere sin bankhverdag elektronisk på nett.
Er du en av dem som fremdeles liker å gjøre ting på «den gamle» måten eller har behov for assistanse når det kommer til bruk av digitale løsninger? Vi har samlet alt du behøver å vite om våre analoge tjenester i forbindelse med billån og lån til andre kjøretøy på denne siden. Du kan også laste ned vår informasjonsbrosjyre eller kontakte oss for å få denne tilsendt per post.
Slik søker du om lån til bil og andre kjøretøy
Ønsker du å søke om billån eller lån til andre kjøretøy må du sende oss en skriftlig henvendelse om dette per post (brev).
Du må bekrefte at du ikke har BankID eller tilgang til digitale tjenester som f. eks nett- og mobilbank for å kunne søke om kredittkort eller lån manuelt.
Når henvendelsen er mottatt, vil vi sende deg nødvendige dokumenter og en beskrivelse av den videre prosessen per post. Vi kan sende dokumentene kun til din folkeregistrerte adresse og anbefaler at du sjekker at denne er korrekt.
Spørsmål og svar om ikke-digital søknad
For deg som har et løpende lån
Opplysninger om lånesaldo, innbetalinger og nedbetalingsplan
Ønsker du å vite saldo på lånet ditt, få tilsendt oversikt over innbetalingene du har gjort på lånet, eller få en oppdatert nedbetalingsplan, ta kontakt med kundesenteret på telefon +47 915 03850 så hjelper vi deg.
Faktura per post
Du vil motta papirfaktura automatisk dersom du ikke har tilgang til mobil- og nettbank.
Har du tilgang til mobil- og nettbank må du selv sørge for å avslå «Ja takk til alle eFaktura». Lurer du på hvordan du gjør det, må du ta kontakt med banken du har nettbankavtale med.
Ekstrainnbetalinger på lånet
Du kan betale inn ekstra på lånet ditt når du selv ønsker det. Bruk samme KID- og kontonummer som på dine tidligere tilsendte fakturaer. Dette er ditt faste og personlige KID-nummer som skal benyttes hver gang du foretar en innbetaling.
Sluttoppgjør
Når lånet er nedbetalt vil du motta en sluttfaktura fra oss som bekrefter at lånet er innfridd og at låneavtalen avsluttes. Trenger du ytterliggere dokumentasjon i forbindelse med at lånet er nedbetalt, ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg.
Lurer du på noe annet?
Ta kontakt med oss på telefon eller e-post så hjelper vi deg!
E-post: billaan@eika.no
Telefon: (+47) 918 06 270